jueves, 13 de agosto de 2009

El temps

Voldria fer una reflexio sobre el temps.
Aqui la gent lo planeja, es viu el moment 100% i el que passi doncs ja es veura. I aixo no fa que llavors s'estressin per fer mil coses com passaria en la nostra societat occidental; Tot el contrari; estan tot el dia relaxats (mes que res que estic en epoca de vacances a Mali) i es poden estar tranquilament tot el dia fent tes i xerrant. Pero TOT EL DIA!!!
En moments me'ls miro i penso; osti portem 4 hores fent tes i estirats al terra sense fer res,... i jo encara que treballo i intento muntar-me el dia per fer coses jejeje
Clar per una noia com jo que em passo el dia corrent amunt i avall amb mil coses; doncs xoca una mica. M'ha costat un pelet acostumar-me pero poc a poc vaig fent. Cada dia el visc sense organitzar gaire l'endema, nomes se que curro els matins i despres ja veurem jejeje
A veure quan torni a Barna com ho porto aixo perque en part esta be no saber que passara jejejeje
He de dir que aixo es mes evident en el cas dels soraïs; etnia que viu a Gao. Pero els tuaregs no es tan aixi; estan tot el dia arriba i abajo anant a comprar; ara pirem al campament, ara anem a arreglar el cotxe; despres anem a parlar amb no se qui per a que ens doni llet i vendre algun animal; despres de cop i volta piren sense dir res que marxen al desert uns dies i no saben mai quin dia tornaran jejeje la pregunta: quel jour serez-vous ici? mai la responen, dema ou peut être apres-demain ou en quatre jours,... nomades tal qual. Necessiten espai, necessiten respirar i no quedar-se enclats en un lloc gaires dies.

Un altre tema es el de quedar amb la gent. Mai se sap si realment has quedat amb algu o no. Tinc el telf de no se quanta gent pero no saps ben be per a que serveix perque la majoria no tenen saldo o no tenen bateria i a mes a mes el concepte de la responsabilitat de quedar amb algu a una hora i data concreta no l'acaben de tenir molt clar jeje hi ha excepcions evidentment pero aqui les coses van una mica aixi.

0 comentarios:

Publicar un comentario